חיפוש

איך לבחור מזגן?

אדם מתלבט איזה סוג מזגן לקנות

המזגן שלכם ראה ימים טובים יותר? הגיע הזמן להתקדם. באקלים הישראלי החם והלח לרוב, כדאי ורצוי להתאים מזגן שמדויק מאוד לצרכי הבית, על מאפייניו, צרכיו וסגנון החיים בו. אז איך נמצא את 'האחד'? ריכזנו כאן את הקריטריונים המרכזיים לבחירת המזגן המיועד שיהפוך את חללי הבית שלכם לנעימים הרבה יותר:

סוג המזגן

ראשית, כדאי להכיר את האופציות הקיימות בשוק, אז הנה פתרונות המיזוג הפופולריים, אחד אחד:

מזגן עילי – המזגן הנפוץ ביותר. מדובר במזגן אחד בעל שליטה עצמאית בכל חדר. לרוב הוא קטן ויחסית שקט, וגם מיקום ההתקנה שלו גמיש, כאשר הוא מתאים יותר לחללים קטנים ובינוניים.

מזגן מיני מרכזי – מתאים לדירה שלמה או לחלל המרכזי של הבית. יחידה פנימית מותקנת בריחוק מחדרי השינה (בדרך כלל מעל תקרה מונמכת בחדר האמבטיה) ותעלות מוליכות את האוויר הקר לכל החדרים והחלל המרכזי של הבית. תכנון וביצוע של מערכת כזו חייבים להתבצע על-ידי מתקין מקצועי, שקיבלתם עליו המלצות. בין היתרונות של מזגן מיני מרכזי: פעולה שקטה והתקנה אסתטית, כאשר כל רכיבי המערכת מותקנים מעל תקרה מונמכת. על מנת לשלוט על טמפרטורות שונות בחדרים השונים, מומלץ להוסיף מערכת דמפרים (מעין מגופים המותקנים בתעלות האוויר ומווסתים את ספיקתו).

מערכות מולטי ו-VRF BOXמערכת VRF מבוססת על יחידה אחת חיצונית הקשורה למספר יחידות פנימיות, אחת בכל חדר. היחידות הפנימיות יכולות להיות מסוגים שונים. ברמה של החדר, זה כאילו שהותקן מזגן עצמאי. מערכת זו מבוססת על טכנולוגיית האינוורטר שתתואר בהמשך.

מזגנים הפועלים בטכנולוגיית אינוורטר – טכנולוגיה חדשנית זו מבוקשת לאחרונה יותר ויותר. יכולה לפעול בסוגי מזגנים שונים: מזגן עילי בודד, מיני מרכזי בודד ומזגני מולטי אינוורטר. כדי להסביר איך פועלת הטכנולוגיה המתקדמת, נשווה אותה לטכנולוגיית מיזוג האוויר הקלאסית, בה המזגן מייצר קור לסירוגין: הוא פועל בתפוקה מלאה וכאשר הטמפרטורה מגיעה לטמפרטורה המבוקשת, ייצור הקור נפסק. כשהחדר מתחמם שוב, המזגן מחדש את פעילותו. כשהמזגן לא פועל, האוויר בחדר מסתחרר בטמפרטורה המצויה בחדר, ללא קירור. בפועל, הטמפרטורה בחדר עולה ויורדת בתחום של 2-3 מעלות בהתאם לייצור הקור או הפסקתו הזמנית. בטכנולוגיית האינוורטר, לעומת זאת, למזגן יש מנעד רחב של פעולה והוא משנה את תפוקתו בהתאם לדרישה בכל נקודת זמן. מבין יתרונותיה הבולטים של טכנולוגיה זו: שמירה על טמפרטורה יציבה בחדר וחיסכון ניכר בחשמל.

מזגן נייד – היתרון הבולט במזגן נייד הוא היכולת להעברה בקלות בין חדרים או דירות, כאשר הוא מתחבר לכל נקודת חשמל רגילה ואפילו לא מצריך התקנה מיוחדת. הוא מתאים בעיקר למיזוג חדרים בהם השהות ארעית, ולכן, למרות שהוא תופס מקום, הוא אידיאלי לגרים בשכירות.

מחיר

המחיר הינו אחד הקריטריונים הראשונים שיש לקחת בחשבון. המלצה: ערכו סקר שוק ושקללו עלות התקנה ועלויות נלוות. המחירים עלולים להשתנות בהתאם לסוג המזגן, התפוקה, המפרט הטכני והטכנולוגיה.

סוג ואזור המבנה

תצורות בתים שונות מצריכות פתרונות מיזוג שונים ולעתים גם מגדירות את גודל המזגן הנדרש. מזגנים באילת והערבה, למשל, יהיו גדולים משמעותית ממזגנים באזור המרכז בשטחים בגודל זהה. וכך גם בנוגע לעומס החום בחדרים. קחו בחשבון שגודל השטח במיקום התקנת היחידה החיצונית (במרפסת שירות או על הגג) משפיע על בחירת סוג וגודל מערכת מיזוג האוויר. קריטריונים נוספים: רמת הבידוד במבנה, גובה התקרה, כיוון החזית ועוד. כך או כך, מומלץ ביותר להיעזר בייעוץ מקצועי.

תפוקה והרגלי צריכה

האם המזגן בבית פועל 24 שעות או רק במהלך הלילה, ומהם הרגלי השימוש שלכם בו? בחרו מזגן בכל גודל ותפוקה מותאמים לתדירות השימוש ולגודל החלל, וכך תחסכו בחשמל.

טכנולוגיות ונוחות השימוש

בחרו מזגן לפי טכנולוגיות חדישות ונוחות השימוש המתאימים לכם. בדור המזגנים החדיש, המזגנים מגיעים עם שלט רחוק מתקדם, ובמזגנים המתקדמים במיוחד ייתכנו גם: חיישן טמפרטורה, מסך דיגיטלי, ועוד. פיצ'רים נוספים אפשריים: אפליקציה לשליטה מהסמארטפון, טיימר (אידיאלי לשכחנים ולשומרי שבת), הפעלה אוטומטית, שליטה בתריסים, לוח בקרה על צג המזגן (לרוב במזגן עילי), גישה לפילטר לתחזוקתו וניקיונו, ועוד.

רעש

כי אף אחד לא מעוניין למזג את הבית ולהתעורר מהרעשים-רחשים. עוצמת רעש המזגן נמדדת בדציבלים ומחולקת ליחידה חיצונית ופנימית. חשוב שהיחידה הפנימית תהיה שקטה בין קירות הבית, אך חשוב גם שהיחידה החיצונית לא תיצור מטרד רעש לשכנים. שימו לב היכן ניתן להתקין כל יחידה, וגם שמצוינות עליה עוצמות הרעש המקסימליות מכל מרחק ממנה.

אחריות

בטרם תחליטו על דגם המזגן והמותג הנבחר, בדקו מהי תקופת האחריות המובטחת על ידי היצרן, כמו גם שיש לכם גב של שירות לקוחות ראוי.

מרגישים שהאחד הוא לא רק אחד? ניתן לשלב מספר פתרונות בטוחים ומתקדמים, כמו של "טורנדו". נסו לבדוק איך לעשות זאת במינימום עבודה ובתעדוף לקריטריונים החשובים לכם.

בהצלחה.

רכישת מזגן
שירות לקוחות