חיפוש

היכן למקם מזגן עילי?

מזגן עילי על הקיר בבית

מזגן עילי נחשב למזגן הפופולרי ביותר בישראל. הוא נועד בעיקר לחדרים בדירות מגורים  ולחדרי משרדים קטנים יחסית.

לאחר שרכשתם את מזגן עילי בהתאם לגודל החדר המיועד, לטעמכם האישי ולתקציבכם, כל מה שנותר לכם לעשות הוא להתקין אותו במיקום האידיאלי ביותר בחדר.

לגבי ההתקנה, המלצתנו היא תמיד להעדיף שעסקת הרכישה תכלול גם את ההתקנה ושזו תתבצע ע"י מתקין מטעם חברת המזגנים. כך תהיו בטוחים שהמזגן החדש שלכם יותקן בצורה המקצועית ביותר ותיהנו מאחריות של החברה הן על המזגן והן על ההתקנה.

באם בכל זאת רכשתם מזגן עילי מחברה שלא מספקת את שירותי ההתקנה, חשוב שמלאכת ההתקנה תתבצע ע"י מתקין מוסמך ומנוסה שידע לבצע התקנה מקצועית והשלב הראשון הוא כמובן בחירת המיקום הנכון והמדויק ביותר. בחירת המיקום היא קריטית על מנת להפיק מהמזגן את התנאים האופטימליים למיזוג החדר.

את היחידה הפנימית של המזגן העילי (המעבה) מומלץ להתקין בגובה של כ-2 מטרים מהרצפה וכמה שיותר רחוק מהחלונות. חשוב לוודא כי הקיר עליו תותקן היחידה הפנימית הוא קיר בטון או קיר לבנים ובשום פנים ואופן אין להתקינה על גבי קיר גבס או קיר עץ.

הגובה המדויק של היחידה הפנימית על גבי הקיר ייקבע על ידי המתקין בהתאם לגודל החדר ולתפוקת המזגן. ככלל, ככל שהחדר קטן יותר, יש לקרב את היחידה לתקרה (כ-10 ס"מ)  וככל שהחדר גדול יותר – יש להרחיקה מהתקרה (עד 30 ס"מ).

מומחי טורנדו מציינים כי בהחלטה לגבי המיקום המדויק של היחידה הפנימית יש לקחת בחשבון גורמים נוספים: היכן ממוקם השקע החשמלי, היכן תמוקם היחידה החיצונית (המדחס), היכן הכי נכון לקדוח את החור בקיר לצורך מעבר הצנרת מהיחידה הפנימית אל היחידה החיצונית ומהו התוואי הקצר ביותר בניתוב הצנרת, כזה שיאפשר להשתמש בצנרת המקורית (בדרך כלל באורך של 2 מטר)  ללא צורך בהארכה נוספת.

גם לסוג החדר יש משמעות בבחירת מיקום המזגן: מזגן לחדר שינה, מומלץ להתקינו דווקא מעל דלת הכניסה כדי להשאיר מקום בקירות האחרים לארונות בגדים, שידת איפור, טלוויזיה וכו'.
בסלון, לעומת זאת, מומלץ למקם את המזגן על גבי הקיר המרכזי ביותר כדי לאפשר פיזור מיטבי של האוויר בחלל הגדול.

אז מסתבר שלא רק בנדל"ן הלוקיישן הוא קריטי. גם במזגן עילי.

רכישת מזגן
שירות לקוחות