חיפוש

תפוקת מזגן – איך מודדים, ומהי הרמה האידיאלית עבורכם

מזגן בסלון בבית

לפני בחירת מזגן עומדים בפנינו מספר רב של שיקולים, אבל העיקרי והמרכזי בהם הוא התאמה נכונה בין
עוצמת המזגן לגודל החלל אותו הוא מיועד למזג, ובמילים אחרות – עלינו לדעת מהי תפוקת המזגן שדרושה לנו.

בשפה המדוברת משתמשים לרוב במונח כוח סוס: מזגן 1 כוח סוס לחדר שינה, מזגן 2 כ"ס לחלל גדול יותר כמו מזגן לסלון, 5 כ"ס  וכו'. חשוב לדעת כי השימוש במונח כוח סוס לתיאור ההספק של מזגן הוא שימוש מאוד מיושן וכבר לא תקני.

כיום משתמשים במונח מקצועי ומדויק יותר: יחידות BTU\H. הן מתארות את ההספק של המזגן ומהן אנו מבינים מהי עוצמת הקירור או החימום שהמזגן יכול לספק. כדי לעבור מהמונח של כוח סוס למונח הנכון והעדכני יותר, עלינו לזכור את הכלל הפשוט הבא: 1 כ"ס שווה בערך ל- 9,000 BTU.

את תפוקת המזגן, כלומר עוצמת הקירור או החימום שלו ליחידת זמן,  מודדים כהספק לפי שעה. ההגדרה הרשמית של תפוקה היא כמות הקור או החום שנוספה לשטח הממוזג במהלך שעה אחת. לכן הנתון הנכון לבחירת המזגן מתייחס לתפוקתו לפי יחידות של  BTU/H.

אז איזו תפוקה הכי מתאימה לחלל שאנחנו רוצים למזג?

את הקשר בין שטח החלל לתפוקת המזגן ניתן לראות בקלות בטבלאות פשוטות המציגות מהי התפוקה הרצויה לכל גודל של חלל ומומלץ מאוד לבחור במזגן בעל התפוקה המוצגת בטבלה.
אם נבחר בתפוקה נמוכה מידי נגלה שהמזגן של טורנדו פועל ללא הפסקה בניסיון להגיע לרמת המיזוג הנדרשת והוא יגרום לרעש מיותר ולבזבוז חשמל. מצד שני, אם נשקול לקחת "טווח ביטחון" ונבחר  במזגן בעל תפוקה גבוהה יותר מהנדרש, נבזבז אנרגיה, נחווה טמפרטורה לא יציבה בחדר ובלאי גבוה בגלל מחזורי פעולה קצרים ומהירים מידי.

אבל למרות חשיבותו הקריטית, גודל החלל הוא לא השיקול היחיד בבחירת מזגן.
שיקולים נוספים הם המיקום של הדירה (הרי הצפון? מישור החוף? הנגב?), כמות וגודל החלונות ומיקומם מבחינת החשיפה לשמש, שטח הקירות החיצוניים ומיקומם (חדרים הפונים לדרום ולמזרח ידרשו עוצמת קירור גדולה יותר בגלל החשיפה לשמש), אופי הבנייה בהיבט של בידוד (סוג הבלוקים, החיפוי החיצוני וכו'), האם יש בבית מכשירים פולטי חום, כמה אנשים גרים או עובדים  באותו חלל ועוד. כמובן שככל שהחלל חשוף לשמש ישירה או נמצא בקומות הגבוהות יותר, כך יש לשקול להגדיל את תפוקת המזגן.

חשוב ביותר להתייעץ עם מומחה בעל ידע וניסיון כדי לדעת שני דברים בסיסיים וחשובים ביותר:

מהי תפוקת המזגן הנכונה לדירה או למשרד שלכם ובהתאם לכך איזה סוג מזגן הכי נכון לכם לרכוש: עילי, מזגן מרכזי, מיני מרכזי או אחר. המומחה ישקלל עבורכם נתונים נוספים, כמו מהי תשתית החשמל שלכם, מהו התקציב הנתון, מהי רמת ההכנה להתקנה ועוד, וימליץ על המזגן המתאים ביותר.

אז כמו בעבודה שלכם – תפוקה היא בהחלט חשובה, אבל תמיד יש שיקולים נוספים חשובים לא פחות.

רכישת מזגן
שירות לקוחות