חיפוש

עידן האינוורטר

מזגן אינוורטר שחור בסלון

טכנולוגיית האינוורטר הפכה בזמן קצר מטכנולוגיה של שוחרי חדשנות לטכנולוגיה של כולם. מומחי טורנדו מעריכים כי בעוד שלוש שנים רוב המזגנים שימכרו יהיו בטכנולוגיית האינוורטר וכי המזגנים בטכנולוגיה הקיימת (טכנולוגיית On/Off) ייעלמו מהחנויות בשנים הקרובות בדיוק כפי שקרה למזגני החלון ולמזגנים הרצפתיים. איך הצליחו מזגני האינוורטר לתפוס את מקומם של המזגנים הקיימים בתקופה כה קצרה?

המזגן החשמלי הראשון

ויליאם הווילנד לא שיער איזה מהפכה הוא חולל בעולם. בשנת 1902 סיים המהנדס הניו יורקי לפתח את המצאתו החדשה: המזגן החשמלי הראשון. ההמצאה הצליחה, יותר ויותר מדינות החלו לעשות שימוש בטכנולוגיה זו. החלום האנושי הישן לשלוט במזג האוויר (לפחות בתוך חללים סגורים) התגשם ומהפכת בקרת האקלים הומצאה.

השימוש ההמוני במערכות מיזוג אוויר ביתיות, החל רק בסוף שנות הארבעים-תחילת שנות החמישים. תהליך ההטמעה היה ארוך והואץ משמעותית בכל פעם שהורגשה מצוקה גדולה בקרב האוכלוסייה בעקבות תנאי מזג אוויר קשים.

מאז, המזגנים עברו הרבה שיפורים והתפתחויות טכנולוגיות אבל לא חל שינוי מהפכני בטכנולוגיה שלהם. הם הפכו לקטנים ויעילים יותר, זכו לקבל שלט רחוק, ומאוחר יותר גם הפכו לידידותיים לסביבה עם תחילת השימוש ב"גז הירוק" (R410A). אבל גם בדור המזגנים הזה, הרעיון הבסיסי של המזגן נשמר.

יפן חלוצת האינוורטר

המהפך התרחש בסוף שנות השמונים, עם התגברות המודעות העולמית לבעיות זיהום האוויר, ההתחממות הגלובלית והצורך לחסוך באנרגיה. ניתן לראות באלה את הטריגר לפיתוח טכנולוגיה חדישה שיאפשרו חיסכון בצריכת אנרגיה בתחום מיזוג האוויר. מובילת המהפך הייתה יפן, שהרימה ראשונה את הכפפה והשיקו את טכנולוגיית האינוורטר, שלפני הכול, הייתה מכוונת לתת מענה אפקטיבי למצוקת משאבי האנרגיה העולמיים בתחום של מיזוג אוויר. הטכנולוגיה החדשה שפותחה היוותה פריצת דרך משמעותית בכל הקשור לטכנולוגיית מיזוג אוויר בעולם והעניקה שורה גדולה של תועלות לצרכני המיזוג.

האבולוציה של בקרת האקלים

דור 1:

תחילת עידן מיזוג האוויר. מזגני החלון. מערכות פשוטות שהתקנתם דורשת חציבה בקיר, הם "זוללות" חשמל ופוגעות באיכות הסביבה.

דור 2:

ההתפתחות של מזגני החלון למזגנים מפוצלים. מערכות פשוטות שהתקנתם אינה דורשת חציבה בקיר, יותר יעילים, יותר שקטים ופועלים על "גז ירוק" (R410A) ובכך אינם פוגעות באיכות הסביבה אך הוצאות החשמל מפעילותן עדין יקרה. 

דור 3:

עידן האינוורטר. מזגני אינוורטר מזגן עילי או מזגן מיני מרכזי אינוורטר בעלי תפוקה משתנה החוסכים עד 50% בצריכת החשמל, בעלי טמפרטורה יציבה, מעוצבים ושקטים במיוחד. 

אינוורטר לכל אחד

ההצלחה של מזגן אינוורטר בעולם תפסה תאוצה החל משנת 2000. ביפן, חלוצת הטכנולוגיה, כמעט ולא נמכרים היום מזגנים מהדור הקודם. באירופה, למעלה ממחצית מהמזגנים החדשים הנמכרים, הם כבר מזגני אינוורטר. המכירות הכלל עולמיות מ-3 מיליון ב-2002 ל-14 מיליון מזגנים בשנה עד סוף 2014 ומגמה זו הולכת ומתחזקת בכל יום.
מזגן אינוורטר מומלץ גם לקיץ וגם לחורף כמערכת מיזוג דירתית כמעט לכל דירה.

"להערכתי ב-2015 רוב המזגנים שימכרו יהיו מזגנים בטכנולוגיית האינוורטר. ביפן כבר 95% מהמזגנים הנמכרים כיום הם מזגנים בטכנולוגיית האינוורטר ואין ספק שישראל צועדת בעקבותיהם. בעוד שלפני שנה היו מזגנים בודדים בטכנולוגיה זו בישראל, הרי המגוון הרחב של דגמי טורנדו בטכנולוגיית אינוורטר שהשקנו נתנו מענה רחב לצרכים והמאמצים הרבים לחנך את השוק לצריכה נבונה של מזגני אינוורטר בהחלט הניבו תוצאות ושינו את פני השוק".

רכישת מזגן
שירות לקוחות