חיפוש

הקיץ כבר כמעט כאן: 400 אלף ישראלים קונים מזגן חדש בכל שנה

הקיץ כבר כמעט כאן: 400 אלף ישראלים קונים מזגן חדש בכל שנה

האביב כבר פה, פסח בדרך והקץ מגיע בצעדי ענק. רגע לפני שיהיה חם מידי, פנינו למקצוענים כדי ללמוד מהם כל מה שחייבים לדעת לפני שרוכשים מזגן חדש: המגוון, החידושים, השירות והאחריות

בטורנדו מעריכים כי כ-400 אלף בתי אב יחליפו מזגן לקראת הקיץ הקרוב. חלק מהם במסגרת כ-250 אלף שיפוצי דירות שמתקיימים בישראל מידי שנה.

חג הפסח שבפתח יחד עם בוא האביב הם הזדמנות להתחדשות ולריענון הבית, זהו גם הזמן המתאים ביותר להכין את המזגן לעונת הקיץ, בין אם הגיע הזמן להחליף את המזגן הישן ובין אם צריך רק לטפל בו כדי שיעבוד באופן מיטבי. חברת טורנדו מציגה את כל מה שצריך לדעת לפני שקונים מזגן חדש ומה לעשות כדי לוודא שהמזגן שלכם לא יאכזב בקיץ הקרוב.

לפני שבוחרים בפתרון מיזוג אוויר לבית, חשוב להביא בחשבון מספר נתונים: מה גודל השטח אותו תרצו למזג? מה המיקום האופטימלי למיקום המזגן בחלל הממוזג? מה התפוקה הנדרשת מהמזגן? איזו טכנולוגיית מיזוג וסוג מזגן לבחור? וכמובן, מה ההצעה המשתלמת ביותר?

 אישה פותחת מזגן

המיקום הגיאוגרפי הוא גורם משפיע

קיימים בשוק פתרונות מיזוג אוויר רבים ושונים, לכן נדרש להתאים לכל חלל את פתרון המיזוג המתאים לו באופן ספציפי. התאמת מערכת מיזוג אוויר דורשת מקצועיות וידע בתחום, לכן חשוב להסתייע באיש מזגנים מקצועי ואמין.

משה לבקוביץ (לבקו), המהנדס הראשי בטורנדו מציין שיש להבחין בין סוגי בתים שונים, הדורשים פתרונות מיזוג שונים. כך למשל, בבתים ודירות הנמצאים במקומות כמו אילת ואזור הערבה נדרשים מזגנים בתפוקה גבוהה יותר מאילו שיספיקו לדירות באותו הגדול הממוקמות במרכז הארץ, בירושלים או בצפון. גם לגודל השטח בו תותקן יחידת המיזוג החיצונית, יש משמעות בבחירת סוג מערכת המיזוג. איש מזגנים מקצועי ידע לשקלל גם את גובה התקרה, בידוד המבנה, כיווני אוויר, קומה ועוד - להם גם יש משמעות בבחירת סוג המזגן וגודלו.

 

 

המבוקש ביותר - מזגן עילי לכל חדר

מבין כל פתרונות המיזוג, מסתבר שהקטגוריה הפופולארית ביותר היא המזגנים העיליים, כך שלכל חדר בבית יש יחידת מיזוג משלה עם אפשרות שליטה עצמאית.

לבקוביץ מסביר כי מזגן עילי הוא הבחירה של מרבית בתי האב, מאחר ותפעולו קל ונוח. בכל אחד מחדרי הבית מותקן מזגן אחד עם שליטה עצמאית על הטמפרטורה, מהירות המפוח, כיוון זרימת האוויר ועוד פונקציות. מזגן כזה מתאים לחללים קטנים ובינוניים, הם שקטים וקטנים ולכן ניתן להתקינם כמעט בכל מקום ללא קושי.

 

מיני מרכזי דורש הכנה מקדימה

למי שיכולים או מעדיפים להתקין רק מזגן אחד בדירה, קיימת אופציה של מזגן מיני מרכזי, המתאימה גם לחלל הגדול והמרכזי בבית. כשמדובר במיני מרכזי ההתקנה של היחידה הפנימית נעשית במיקום מרוחק מהחדרים (בדרך כלל באמבטיה או במסדרון) כשתעלות מעבירות את האוויר הממוזג אל החללים של הבית. התאמה והתקנה של מזגן מיני מרכזי מצריכה תכנון מוקדם ומתבצעת על ידי מתקין מזגנים מקצועי.

מערכת מיזוג מיני מרכזית מותקנת מעל תקרה מונמכת, התקנתה אסתטית ונעימה לעין ופעולתה שקטה. ניתן להוסיף לה מערכת דמפרים, המותקנים בתעלות האוויר, ומאפשרת לווסת את ספיקת האוויר, לשלוט על הטמפרטורה עצמאית בכל אחד מחדרי הבית ולנתק אספקת אוויר לחדרים לא מאוכלסים לחיסכון בחשמל.

 

  

עוד המצאה של היפנים – אינוורטר

המזגנים החדשניים ביותר בשוק הם אלה המבוססים על טכנולוגיית אינוורטר היפנית. בטכנולוגיית האינוורטר מערכת מיזוג האוויר בעלת פעולה דינאמית, המשנה את התפוקה בדיוק על פי הדרישה. הטכנולוגיה קיימת בסוגים רבים של מזגנים כמו מיני מרכזי, עילי, מערכות מולטי מפוצלות ו-VRF.

לבקוביץ מסביר כי במזגנים רגילים פעולת המיזוג מתבצעת לסירוגין, במצב בו הטמפרטורה בחלל גבוהה מזו שהוגדרה למזגן, המזגן יפלוט אוויר קר וכאשר הטמפרטורה תגיע למבוקש, תיעצר פליטת האוויר הקר וחוזר חליל, כשהטמפרטורה עולה ויורדת לסירוגין בטווח של כ-3 מעלות. לעומת זאת, במזגני אינוורטר, המזגן פועל באופן רציף ומשנה את התפוקה בהתאם להגדרה כל הזמן. היתרון המשמעותי ביותר באינוורטר מתבטא בחיסכון בצריכה החשמל ויציבות טמפרטורה ללא גלי חום וקור.

קיימות בשוק גם מערכות מולטי מפוצלות ו-VRF BOX, המבוססות על יחידה חיצונית אחת המתחברת למספר יחידות פנימיות, שיכולות להיות מסוגים שונים. במערכות אלה, המבוססות אף הן על טכנולוגיית האינוורטר, ניתן לשלוט על פעולת המיזוג באופן אינדיבידואלי בכל חדר ולקבוע טמפרטורה שונה.

 

הולך איתך לכל מקום - מזגן נייד

לצד כל אלה, יש גם את מי שיעדיפו מזגן נייד, המהווה פתרון שמתאים לכל מי שמסיבות שונות מבקש להימנע מהתקנה. מדובר במזגן שיכול להתנייד בין חדרים ודירות ומתחבר לכל נקודת חשמל רגילה, כמו מוצרי חשמל קטנים, ואינו מצריך התקנה. המזגן הנייד מתאים בעיקר למיזוג חדרים בהם השהות ארעית (דירות שכורות, מרפסות, סוכות, מחסנים וכו'). החיסרון הבולט של מזגן נייד: הוא תופס מקום, רועש יחסית ודורש פליטה של האוויר החם מחוץ לחדר.

מערכות המיזוג החדשות מציעות פונקציות שונות, המשפרות משמעותית את נוחות השימוש ותפעול המזגן. מזגנים מהדור החדש מצוידים בשלט רחוק מתקדם ובחלקם יהיה גם חיישן טמפרטורה FEEL I, צג דיגיטלי מואר, WIFI לשליטה מהטלפון הנייד ועוד. עוצמות הרעש במזגנים נמדדות בדציבלים, הן ביחידה החיצונית והם בפנימית. קיימת חשיבות רבה ומובנת לכך שהיחידה הפנימית תהיה שקטה, אולם גם יחידה חיצונית רועשת עלולה להוות מטרד לשכנים. קחו זאת בחשבון כאשר אתם מחליטים היכן להתקין את היחידות והיו ערים לכך שעל כל יחידה מצוינת עוצמת הרעש שלה.

שירות ואחריות - חלק בלתי נפרד מהחבילה

לבקוביץ ממליץ: אל תמעיטו בערך האחריות. לפני שאתם מקבלים החלטה ומבצעים רכישה, וודאו כמה שנות אחריות יש למזגן ומה כוללת האחריות שנותן היבואן. באותה מידה בדקו כיצד מתנהל שירות הלקוחות, תוך כמה זמן נענות הפניות ותוך כמה זמן יגיע טכנאי במקרה של תקלה.

מתכתב עם עולמות העיצוב והאדריכלות

ככל שתחום מיזוג האוויר מתקדם ומציג טכנולוגיות חדשניות יותר, כך הוא מתכתב עם עולמות העיצוב והאדריכלות. בשוק מוצעים מזגנים בעלי עיצוב עדכני וטרנדי, המשתלבים באופן מושלם עם עיצוב הבית, מבלי לוותר האיכויות והאפקטיביות שלהם.

גם מעצבים ואדריכלים מתייחסים בעבודתם אל מערכות מיזוג האוויר כחלק מעיצוב פנים הבית והחללים שלו. באופן כללי, פונקציונאליות היא קריטריון עליון גם אצל האדריכלים וגם אצל לקוחותיהם, שאינם מוכנים לוותר על איכות חיים גבוהה ואינם מתפשרים על איכות מערכת המיזוג והתאמתה לצרכיהם.

והמחיר, מה איתו?

הקריטריון המשפיע ביותר בבחירת מזגן הוא המחיר. כדאי מאד לבצע סקר שוק, לשקלל עלות התקנה ועלויות נלוות. המחירים עלולים להשתנות בהתאם לסוג המזגן, התפוקה, המפרט הטכני והטכנולוגיה.

ומתי הכי נכון להחליף מזגן ישן בחדש?
לרוב, כאשר המזגן מגיע לגיל 10 (לעיתים יותר) מומלץ להתחיל לחשוב על החלפתו במזגן מתקדם, חסכוני ומתאים יותר. המתקין יסייע לכם בבחירת מזגן חכם, בטכנולוגיה מתקדמת ויעילה יותר.

לכתבה המלאה בוואלה לחץ כאן

רכישת מזגן
שירות לקוחות